Thursday 3 April 2014


Punca punca keletihan mata..



Kurang rehat, kurang tidurKetahui punca keletihan mata anda sekarang...

1. Terlalu fokus - Apabila anda melakukan sesuatu terlalu fokus seperti membaca, memandu atau melihat paparan skrin komputer, otot mata anda sebenarnya akan bekerja lebih keras. Ini akan menyebabkan mata anda akan cepat berasa letih dan mengantuk. Rehatkan mata anda sebentar seperti melihat tumbuhan hijau sebelum kembali menyambung tugasan.

2. Masalah mata - Mata anda cepat berasa letih berkemungkinan juga disebabkan oleh mata anda sendiri yang mempunyai masalah. Mata yang mempunyai masalah kebiasaannya perlu bekerja lebih kuat daripada kebiasaan. Anda dinasihatkan untuk mendapatkan nasihat dari pakar.

3. Sistem pencahayaan yang tidak baik - Sistem pencahayaan yang terlalu banyak atau terlalu sedikit akan menyebabkan otot sphincter dan dilatory untuk bekerja secara berlebihan. Ini akan menyebabkan mata anda akan berasa cepat letih.

4. Bekerja lebih masa - Ramai yang beranggapan bahawa cara terbaik untuk merehatkan mata adalah dengan menonton tv, membuka akaun fb, melayari internet, bermain telefon bimbit atau sebagainya. Tetapi ia sebenarnya hanya akan menyebabkan mata anda untuk bekerja lebih masa.

5. Jarang berkelip - Tahukah anda bahawa seseorang yang kurang kadar kelipan matanya akan meyebabkan mata mereka kekeringan. Disebabkan faktor ini anda dinasihatkan untuk tidak terlalu fokus melakukan sesuatu tugasan secara berterusan. Rehatkan mata anda sebentar pada setiap jam ketika anda melakukan tuga


mata juga memerlukan supplement agar ianya sentiasa sihat...jom kita tgk manfaat yang ada dalam CarotoMax Shaklee..smoga anda mendapat pengetahuan dlm penjagaan mata...

Manfaat CarotaMax.

1 .Lebih selamat dari vitamin A
  ~Penemuan terawal vitamin adalah pd tahun 1912 iaitu vita A..Didapati juga pengambilan
   berlebihan vit A akan menyebabkan toksisiti.Walaubagaimanapun ahli saintis menemui  beta karotena pd tahun 1932 satu prekursor Vitamin A dan beta karotena didapati selamat  utk pengambilan.

2. Mempertingkatkan Penglihatan
 ~Ia menghasilkan ungu visual yg membolehkan kita mengekalkan penglihatan didlm 
  gelap.Ia mempertingkatkan masalah penglihatan spt nyctalpia (rabun malam) rabun dekat   presbyopic ,astigmatism,xerophthalmia (mata kering), kelesuan mata, glaucoma,  katarak,floaters, eye bags, dan gegelung hitam di mata.

3. Meredakan Penyakit Kulit
~Pengambilan yg byk akan melegakan masalah kulit spt psoriasis,senile plaque, kulit    kering, kulit gugur, jerawat, dan akne,Penggunaan luaran utk merawat pustule, scabies,  akne ulser kulit.

4. Melindungi Epithelial
~Ia memelihara lapisan luar kornea, rongga oral, usus, perut, paru-paru,bronkus,pundi  kencing,ovari semasa disintegrasi tisu, merawat ulser saluran usus.

5.Melawan Kanser dan Oksidasi
~Pengambilan kerap beta karotena mengukukuhkan sistem imun, melambatkan penuaan  dan menyekat aktiviti bahan kanser dan menghalang pembentukan sel-sel kanser.Ini akan  mengurangkan risiko kanser terutama sekali kanser paru-paru dan payudara.Ia juga  mengurangkan radikal bebas dan menyingkirkan sel-sel mati teroksida.

6. Menghalang Infeksi
~Merangsang enzim membunuh kuman, menyekat dan mempertimbangkan kondisi  penyakit sistem respiratori paru-paru, batuk, hepatitis, asthma,flu dan selsema.

7. Menggalakkan Perkembangan Normal dan Sihat
~Merangsang perkembangan kanak-kanak / remaja, menguatkan tulang, melindungi  rambut,kulit,membran mukosa,gigi sihat, gusi dan sistem reproduksi.Juga penghasilan  sperma yg sihat.

*******************************************************************************************************
cara oder...                                                                                                                                        
sms/call/whatsapp ~ 0179345870                                                                                                 
harga rm74.00 sahaja                                                                                                                      
**************************************************************************************************************konsultansi percuma untuk pelanggan saya sahaja**                                                                           

Terima Kasih

No comments:

© Moh Sihat | Template Designed by Blog Bingkisan Hati